تبلیغات
ماڵپه‌ری ئیسلام كورد
Rss
Logo
ADS
زاراوه‌كانی قیرائات

مه‌تنی تحفة الأطفال

ته‌فسیری قورئانی پیرۆز

شێوازی نوێژی پێغه‌مبه‌ر

ئامۆژگاری بۆ موسڵمانان

كاتی بانگه‌كان&بانكبێژان

24 كاتژمێر راسته‌وخۆ

ئاماری ماڵپه‌ر
میوانانی سه‌رهێل

ژماره‌ى سه‌ردانه‌كان

ڕاپرسی ماڵپه‌ر
ئایا تا ئێستا سوودت له‌ ماڵپه‌ری ئیسلام كورد بینیوه‌؟؟؟

ماڵپه‌ره‌ كۆنه‌كه‌مان
عه‌لمانیه‌ت بناسه‌
گێژاوی مه‌دخه‌لیزم
مێژووی انصار الاسلام
فیرعه‌ونی زه‌مان و قه‌یرانی...

 

 

 

ئه‌م بابه‌ته‌ بڵاوكراوه‌ته‌وه‌
له‌ به‌شی : بیروباوه‌ڕی موسڵمان,

 

كورتە باسێك دەربارەى ڕێبازى سەلەفییەت بەشی دووه‌م


نوسینی: ئه‌بو ئه‌نه‌سی ته‌وحیدی

واجبیێتی شوێنكەوتنی ڕێبازی سەلەفییەت

لەم بەشەدا باسی واجبیێتی شوێنكەوتنی ڕێبازی سەلەفییەت دەكەین بە بەڵگەی قوڕئان و فەرموودەی صەحیح و یەكدەنگی زانایان، وەهەروەها وتەی چەند زانایەكیش.

یەكەم: واجبیێتی شوێنكەوتنی پێشینە چاكەكان لە قوڕئاندا:

خوای پەروەردگاری دەفەرمووێ‌: {والسابقون الأولون مِن المهاجرین والأنصار والذین اتَّبعوهم بإحسان رضى الله عنهم وَرضوا عَنه وأعد لهم جنات تجری تحتها الأنهار خالدین فیها أبَدا ذلِك الفوز العظیم} التوبة:100. واتە: موسڵمانە پێشكەوتووە یەكەمەكان لەكۆچەران و پیشتیوانان و ئەوانەش زۆر 

بەچاكی پەیڕەوی ئەوانیان كردووە و شوێنیان كەوتوون، خوا لێان ڕازییە ئەوانیش لەخوا ڕازی بوون، وە خوا بەهەشتانێكی بۆ ئامادەكردوون كە ڕووبارەكان دێن و دەچن بەژێریاندا، بەهەتاهەتایش تێیدا دەمێننەوە،هەر ئەوەیشە دەسكەوت و سەرفرازی گەورە و بەنرخ.

لەم ئایەتە دەبینین خوای گەورە ئەو پاداشتەی داناوە بۆ هاوەڵەكان و هەركەسێكی تریش كە بەچاكە شوێنیان بكەوێ‌، كەواتە ئەمە هاندانە لەسەر شوێنكەوتنی سەلەفی ساڵح و، ڕوونكردنەوەی پاداشتی ئەو كەسەشە كە شوێنیان دەكەوێ‌.

ئیمامی مالكیش(ڕەحمەتی خوای لێبێ‌)ئەو ئایەتەی كردۆتە بەڵگە لەسەر واجبێتی شوێنكەوتنی هاوەڵان.

2. خوای بەرز و بڵند دەفەرمووێ‌: {ومن یُشاقق الرسول مِن بعد ما تبین له الهدى ویتَّبع غیر سَبیل المؤمنین نولهِ ما تولى ونُصله جَهنم وساءَت مصیرا} النساء:115. واتە: هەركەسێك دژایەتی و سەرپێچی پێغەمبەر(صلی الله علیه وسلم)بكات، پاش ئەوەی ڕێبازی ڕاستی بۆ ڕوون بوویەوە و،شوێنی ڕێگایەكی تر بكەوی بێجگە لە ڕێگای بڕواداران ئێمەش ڕووی ئەكەینە ئەو بەرنامە و ڕێگایەی بە ئارەزووی خۆی لە دونیادا هەڵیبژاردووە، ئیتر ئێمە وازی لێ‌ دێنین و، هەقمان نییە بەسەریەوە و،لە قیامەتیشدا ئەیخەینە ناو ئاگری دۆزەخەوە، ئای چ پاشەڕۆژێكی خراپە.

لەم ئایەتەشدا دەبینین خوای گەورە ئەو هەڕەشە توند و تیژەی ئاڕاستەی ئەو كەسانە كردووە كە دژایەتی و سەرپێچی پێغەمبەر دەكەن، وە هەروەها شوێن ڕێبازی غەیری ئیمانداران دەكەون. وە یەكەم ئیماندارانێكیش كە دەچنە ژێر واتای ئەو ئایەتە پێشینە چاكەكانن.

كەواتە لەو ئایەتەدا خوای گەورە تەنها باسی سەرپێچی پێغەمبەری نەكرد، بەڵكو باسی شوێنكەوتنی ڕێبازی غەیری ئیماندارانیش كرد، جا بۆ ئەوەى ئینسان ڕزگاری ببێ‌ لەو هەڕەشە توندە دەبێ‌ گوێڕایەڵی پێغەمبەر(صلی الله علیه وسلم)بكات، وە شوێن ڕێبازی پێشینە چاكەكانیش كەوێ‌.

خوای گەورە دەفەرمووێ‌:{یأیها الذین ءامنوا اتَّقوا الله وكونوا مَع الصادِقین}. التوبة:119.

واتە: ئەی ئەوانەی باوەڕتان هێناوە خۆتان بپارێزن لە تۆڵەی خوا، وە هەمیشە لەگەڵ ڕاست گۆیاندا بن و لە ڕێزی ئەواندا بن.

عبد الله كوڕی عومەڕ(ڕەزای خوایان لێبێ‌)دەفەرمووێ‌: لەگەڵ موحەممەد (صلی الله علیه وسلم) و هاوەڵەكانی دابن.تفسیر إبن كثیر.

بێ‌ گومان پێشینە چاكەكان پێشەوای ڕاستگۆیانن، وە هەر كەسێكیش لە دوای ئەوان بێت، ئەوە ڕاستگۆییەكەی لەوەدایە كە شوێن ئەوان بكەوێ‌.

ئەو لەگەڵ بوونەی فەرمانى پێكراوه،بریتییە لە لەگەڵ بوونی شوێنكەوتن و چاولێكردن لەبوارەكانی زانست و تێگەیشتن و كردەوە وبیروباوەڕ.ئینجا هەركەسێك سەرپێچی سەلەفی ساڵح بكات لەو شتانە، با لە شتی تر لەگەڵیان بێ‌،ئەوە لەو شتەی سەرپێچی ئەوانی كردووە لەگەڵیان نییە، ئەو كاتیش بەگشتی دەوترێ‌ لەگەڵ ئەوا نییە،بەتایبەتی ئەگەر لەبواری بیروباوەڕ سەرپێچیان بكات و وەكو وان نەبێت (ئەمەش وتەی ئیبن و لقەیم بوو بەكەمێك دەستكاریەوە).

دووەم: واجبیێتی شوێنكەوتنی سەلەفی ساڵح لەفەرموودە صەحیحەكاندا:

عرباضى كوڕی ساریە(ڕەزای خوای لێبێ‌)دەفەرمووێ‌:((وعَضنا رسول الله(صلى الله علیه وسلم) موعِضة بلیغة وجلت منها القلوب، وذَرفت منها العیون،فقلنا یارسول الله، كأنها موعظة مودع فأوصنا، قال: [أوصیكم بتقوى الله، والسمع والطاعة وإن تأمر علیكم عبد حبشی، وإنهُ من یعیش منكم فسیرى إختلافا كثیرا،فعلیكم بسنتی وسنة الخلفاء الراشدین المهدیین عَضوا علیها بالنواجذ، وإیاكم ومحدثات الأمور، فإن كُل بدعة ضلالة])) رواه أبوداود، وإبن ماجه، والترمذی، وقال حدیث حسن صحیح، وصححه الألبانی.

واتە: پێغەمبەری خوا(صلی الله علیه وسلم) ئامۆژگاری كردین، ئامۆژگاریەك  بوو دڵەكان پێی دەهاتە لەرزین و،چاوەكان فرمێسكی پێدا دەهاتە خوارەوە،وتمان:ئەی پێغەمبەری خوا پێ‌ دەچێت ئەمە ئامۆژگاری ماڵ ئاوایی بێت،جا ئامۆژگاری خێرمان بكە،ئەویش فەرمووی: ئامۆژگاریتان دەكەم بەوەی كە تەقوای خوا بكەن و لێی بترسن، وە گوێگر و گوێڕایەڵ بن بۆ كاربەدەستە موسڵمانەكانتان ئەگەر بەندەیەكیش بێت، چونكە هەریەك لە ئێوە بژیێت و تەمەنی درێژ بێت ئەوە جیاوازییەكی زۆر دەبینێت، بۆیە ئێوە پەیوەست بن بە ڕێبازی من و ڕێبازی جێنشینە ڕێپیشاندەر و ڕێنمایكراوەكان،بە كاكیلەكانتان بیگرن، واتە:بەتوندی دەستی پێوە بگرن و بەریمەدەن،وە ئاگادارتان دەكەمەوە لەشتە داهێنراوەكان، چونكە هەموو داهێنراوێك لەدیندا گومڕاییە.

لەم فەرموودەیەدا پێغەمبەر(صلی الله علیه وسلم)فەرمان دەكات بە شوێنكەوتنی ڕێبازی جێنشینەكانی لە بواری بیروباوەڕ و، كردەوە و،تێگەیشتن دا.

ئینجا یەكێك لە خاڵەگرنگەكانی ئەم فەرموودەیە ئەوەیە: پێغەمبەر(صلی اللە علیە وسلم)دوای ئەوەی باسی سوننەتی خۆیی و سونەتی خەلیفەكانی كرد، فەرمووی:[عضوا علیها بالنواجذ] نەیفەرموو(عضوا علیهما) كە ئەمەش بەڵگەیە لەسەر ئەوەی سوننەتی خۆی و سوننەتی خەلیفەكانی یەك ڕێگە و رێبازە، بۆیەش دەستگرتنی تەواو بە سوننەتی پێغەمبەر ئەوكاتە دەبێ‌ كە دەستگرتن بە سوننەتی هاوەڵانی لەگەڵ بێت.

پێغەمبەر(صلی الله علیه وسلم)دەفەرمووێ‌: [خیر الناس قرنی، ثم الذین یلونهم، ثم الذین یلونهم] رواه البخاری ومسلم واتە: باشترین خەڵك خەڵكانی سەردەمی منن(هاوەڵەكان)،پاشان ئەوانەی بەدوای وان دادێن(تابعیەكان)، پاشان ئەوانەی بەدوای وان دادێن(تابعی تابعییەكان).

وە هەروەها لەفەرموودەیەكی تریشدا هاتووە كەماناكەی لەو فەرموودەیە نزیكە، عن أبی هریرة قال: سُئل رسول الله(صلى الله علیه وسلم)أی الناس خیر؟فقال: [أنا، والذین معی، ثم الدین على الأثر، ثم الذین على الأثر] ثم كأنه رفض من بقی. رواه أحمد،وأبو نعیم، وإسناده حسن.

واتە: پرسیاركرا لە پێغەمبەر(صلی الله علیه وسلم) چ كەسێك باشترین كەسە؟ فەرمووی: من و ئەوانەی لەگەڵ منن، پاشان ئەوانەی لەسەر شوێنەواری ئەوان دەڕۆن(تابابعیەكان)،پاشان ئەوانەی لەسەر شوێنەواری ئەوان دەڕۆن(تابعیەكان)، پاشان ئەوانەی لەسەر شوێنەواری ئەوان دەڕۆن(تابعی تابعیەكان). پاشان وەكو بڵێی ئەوەی تری كە ماوە هەمووی ڕەتكردەوە.

كەواتە خەیر لەسەلەفی ساڵح و ئەو كەسەش دایە كە شوێن ئەوان بكەوێ‌، جگە لەمانە خەیریان تێدا نییە.

شەیخ ولئیسلام ئیبن و تەیمییە دەفەرمووێ‌: (ومن المعلوم بالضرورة لمن تدبر الكتاب والسنة وما اتفق علیه أهل السنة والجماعة من جمیع الطوائف؛ أن خیر قرون هذه الأمة - فی الأعمال والأقوال والاعتقاد وغیرها من كل فضیلة - أن خیرها؛ القرن الأول، ثم الذین یلونهم، ثم الذین یلونهم - كما ثبت ذلك عن النبی صلى الله علیه وسلم من غیر وجه -وأنهم أفضل من الخَلف فی كل فضیلة، من علم وعمل وإیمان وعقل ودین وبیان وعبادة، وأنهم أولى بالبیان لكل مشكل، هذا لا یدفعه إلا من كابر المعلوم بالضرورة من دین الإسلام وأضله الله على علم، كما قال عبد الله بن مسعود رضی الله عنه: "من كان منكم مستنا فلیستن بمن قد مات، فإن الحی لا تؤمن علیه الفتنة، أولئك أصحاب محمد؛ أبر هذه الأمة قلوبا، وأعمقها علما، وأقلها تكلفا، قوم اختارهم الله لصحبة نبیه وإقامة دینه، فاعرفوا لهم حقهم، وتمسكوا بهدیهم، فإنهم كانوا على الهدى المستقیم"، وقال غیره: "علیكم بآثار من سلف، فإنهم جاءوا بما یكفی وما یشفی، ولم یحدث بعدهم خیر كامن لم یعلموه"... وما أحسن ما قال الشافعی رحمه الله فی رسالته: "هم فوقنا فی كل علم وعقل ودین وفضل وكل سبب ینال به علم أو یدرك به هدى، ورأیهم لنا خیر من رأینا لأنفسنا"). [مجموع الفتاوى: ج4/ص158].‏

پێغەمبەر(صلی الله علیه وسلم)دەفەرمووێ‌: [تفترق هذه الأمة على ثلاث وسبعین فرقة،كلهم فى النار إلا واحدة] قالوا: وما هی تلك الفرقة؟قال: [ما أنا علیه الیوم وأصحابی]. حدیث صحیح، رواه الطبرانی، والترمذی، والحاكم.

واتە: ئەو ئوممەتە دەبێتە حەفتاو سێ‌ فیرقە، هەموویان بۆ ناو ئاگرن، تەنها یەكێكیان نەبێت بۆ بەهەشتە. وتیان: ئەو فیرقەیە كامەیە(كە ڕزگاری دەبێ‌)؟ فەرمووی: ئەوانەن كە لەسەر ئەو ڕێبازە دەڕۆن كە ئەمڕۆ من و هاوەڵەكانم لەسەری دەڕۆین.

لەو فەرموودەیەشدا زۆر بە ڕوون و ئاشكرایی دیارە كە ڕزگاربوون لە ئاگری دۆزەخ بۆ ئەو كەسانەیە كە لەسەر ئەو ڕٍێبازە دەڕۆن، كە كاتی خۆی پێغەمبەر و هاوەڵەكانی لەسەری بووینە، جگە لەو ڕێگەیە هەر هەمووی بەرەو تیاچوون و گومڕایی و پاشانیش ئاگری دۆزەخە.

سێیەم: یەكدەنگی زانایان لەسەر واجبیێتی شوێنكەوتنی ڕێبازی سەلەف:

زانایانی ئەهلی سوننە یەكدەنگن كە شوێنكەوتنی سەلەف پێویستە، وەهەروەها تێگەیشتنی ڕاست و دروستیش بۆ كیتاب و سوننە بریتییە لە تێگەیشتنی پێشەوایانی سەلەف.

ئیمامی ئیبن وقودامە(ڕەحمەتی خوای لێبێ‌)دەفەرمووێ‌: (فقد ثبت وجُوب إتباع السلف-رحمة الله علیهم-بالكتاب،والسنة،والإجماع) ذم التأویل لابن قدامة(ص35). واتە: واجبیێتی شوێنكەوتنی سەلەفی ساڵح جێگیر بووە، بەبەڵگەی قورئان و،فەرموودە و،كۆڕای زانایان.

شەیخ ولئیسلام ئیبن تەیمییە دەفەرمووێ‌: (ولا عیب على من أظهر مذهب السلف، وانتسب إلیه، واعتزى إلیه، بل یجب قبول ذلك منه بالإتفاق،فإن مذهب السلف لایكون إلا حقا). مجموعة الفتاوى(4/149). واتە: هیچ عەیب نییە بۆ ئەو كەسەی كە ڕێبازی سەلەف ئاشكرا دەكات و، خۆی دەداتە پاڵی،وە شازی پێوە دەكات،بەڵكو پێویستە ئەوەی لێ وەربگیرێ‌ بە یەكدەنگی زانایان، چونكە ڕێبازی سەلەف تەنها حەقە.

چوارەم: وتەی زانایانی ئەهلی سوننە دەربارەی واجبیێتی و،فەزڵی شوێنكەوتنی سەلەفی ساڵح.

1-عبداللە كوڕى مەسعود(ڕەزای خوای لێبێ‌)دەفەرمووێ‌: (ألا لا یُقلدن أحدكم دینه رجلا، إن آمن آمن، وإن كفر كفر، فإن كنتم لابد مقتَدین، فبالمییت، فإن الحی لایؤمن علیه الفتنة). صحیح،رواه الآلكائی.

2- عبداللە كوڕى مەسعود دەفەرمووێ‌: (لاتقلدوا دینكم الرجال، فإن أبیتم فبالأموات، لا بالأحیاء).صحیح، رواه الآلكائی.

3- عبداللە كوڕى مەسعود دەفەرمووێ‌: (ألا لا یقلدن رجل رجلا دینه، فإن آمن آمن، وإن كفر كفر، فإن كان مقلدا لا محالة، فلیقلد المیت، ویترك الحی، فإن الحی لا تؤمن علیه الفتنة).صحیح،رواه البیهقی.

4- عبداللە كوڕى مەسعود دەفەرمووێ‌: (من كان منكم مُتأسیا، فلیتأس بأصحاب محمد(صلى الله علیه وسلم)، فإنهم كانوا أبرا هذه الأمة قلوبا، وأعْمقها علما، وأقَّلها تكلفا، وأقومها هدْیا، وأحسنها حالا، قوم إختارهم الله تعالى لصحبة نبیه(صلى الله علیة وسلم)، فاعرفوا لهم فضلهم، واتبعوهم فی آثارهم، فإنهم كانوا على الهدى الستقیم).لابأس به، رواه ابن عبدالبر، والهروی.

5-وە عبداللەى كوڕى عومەریش(ڕەزای خوایان لێبێ‌) دەفەرمووێ:(من كان منكم مستنا، فلیستن بمن قد مات، أولئك أصحاب محمد(صلى الله علیه وسلم)كانوا خیر هذه الأمة، أبرها  قُلوبا، وأعمقها علما، وأقلُّها تكلفا، قوم إختارهم الله تعالى لصحبة نبیه(صلى الله علیه وسلم).رواه أبو بعیم.

واتاى ئەسەرى(1و2و3): ئاگادار بن هیچ یەكێك لە ئێوە با لە دینەكەىدا تەقلیدى كەسێكى تر نەكات، بەشێوەیەك: ئەگەر ئیمانى هێنا ئەویش ئیمان بێنێ، وە ئەگەر كافر بوو ئەویش كافر ببێ، بەڵام ئەگەر هەر تەقلیدى كەسێكتان كرد، ئەوە تەقلیدى مردووەكان بكەن، نەك زیندوو، چونكە ئینسانى زیندوو لە فیتنەى ئەمین نى.

واتاى ئەسەرى چوارەمى ئیبن مەسعود و ئەسەرەكەى ئیبن عومەریش ئەوەیە: هەركەسێك لە ئێوە ئەگەر دەیەوێ ئیقتدا بەكەسێكەوە بكات و، شوێن ڕێبازێك كەوێ، ئەوە با ئیقتدا بە مردووەكان(هاوەڵەكان) بكات و، شوێن ڕێبازى ئەوان كەوێت، چونكە ئەوان لەهەموو خەڵكى باشتر بووینە و، دڵیان لەدڵى هەموو كەس باشتر بووە، عیلمیان لەهەموو كەس زیاتر بووە، كەسانێك بووینە خواى گەورە هەڵیبژاردوون بۆ هاوەڵایەتى پێغەمبەرەكەى، بۆیە ئێوەش فەزڵیان بزانن و،شوێنیان كەون، چونكە ئەوان لەسەر ڕێگایەكى ڕاست بووینە.

6-عبد الله ی كوڕی عومەڕ دەفەرمووێ‌: (لا یزال الناس على الطریق، ما اتبعوا الأثر). رواه الآلكائی.واتە:خەڵكی بەردەوام لەسەر خەیرن، هەتا ئەو كاتەی شوێن ئەسەر بكەون.

7-ئیمامی ئەبو حەنیفە(ڕەحمەتی خوای لێبێ‌)دەفەرمووێ‌:(علیك بالأثر وطریقة السلف،وإیاك وكل محدثة، فإنها بدعة). واتە: پەیوەست بە بە ئەسەر و ڕێگەی سەلەف، وە ئاگاداربە لە هەموو داهێنراوێك، چونكە هەموو داهێنراوێك بیدعەیە.

8-ئیمامی شافعی(ڕەحمەتی خوای لێبێ‌)دەفەرمووێ‌:هاوەڵان لەسەروو ئێمەوەن لەهەموو تێگەیشتن و زانست و چاكە و هۆكارێك كە زانستی پێی بەدەست بێت، یاخود بەهۆیەوە بگەی بەڕاستی، وە بۆچوونی ئەوان باشترە بۆ ئێمە لە بۆچوونی خۆمان بۆ خۆمان.

9-ئیمامی ئەحمەد(ڕەحمەتی خوای لێبێ‌)دەفەرمووێ‌: (أصول السنة عندنا: التمسك بما علیه أصحاب الرسول الله(صلى الله علیه وسلم)، والإقتداء بهم، وترك البدع....) أصول السنة(ص35). واتە: بنچینەكانی سوننەت لەلای ئێمە بریتیین لە:دەستگرتن بەو ڕێبازەی كە هاوەڵەكانی پێغەمبەری خوای لەسەر بووە و،شوێنكەوتنیان، وە وازهێنان لەشتە داهێنراوەكان.

10- ئیمامی ئەوزاعی(ڕەحمەتی خوای لێبێ‌)دەفەرمووێ‌: (علیك بآثار من سلف، وإن رفضك الناس، وإیاك وآراء الرجال،وإن زخرفوه لك بالقول فإن الأمر ینجلی وأنت على طریق مستقیم). رواه الأجری فی الشریعة. واتە: پێویستە لەسەرت شوێن ئەسەری سەلەف بكەوی، ئەگەرچی خەڵكیش تۆیان نەوێ‌، وە وریابە لەبیروبۆچوونی پیاوان،ئەگەر چی بەقسەی باق و بریق بۆتی بڕازێننەوە و جوانی بكەن، چونكە ئەو كاتەی شتەكان ڕوون دەبێتەوە، ئەوە تۆ لەسەر ڕێگەی ڕاست بووی.

11- وەهەروەها دەفەرمووێ‌: (إصبر نفسك على السنة، وقف حیث وقف القوم، وقل بما قالوا، وكف عما كفوا عنه، واسلك سبیل سلفك الصالح فإنه یسعك ما وسعهم). رواه الآلكائی. واتە: نەفسی خۆت ئارام پێبگرە لەسەر سوننەت، لەو شوێنە ڕاوەستە كە سەلەف لێی ڕاوەستاون، ئەوان چیان وتووە،تۆش ئاوا بڵێ‌، وازبێنە لەوشتەی كە ئەوان وازیان لێهێناوە و، ڕێگەی پێشینە چاكەكانت بگرە، چونكە بەڕاستی ئەوەی بۆ وان بەس بووه بۆ تۆش بەسە.

12- ئیمامی عبدالحمیدی كوڕی بادیس(ڕەحمەتی خوای لێبێ‌) دەفەرمووێ‌: (الإسلام إنما هو فی كتاب الله وسنة رسول(صلى الله علیه وسلم)،وما كان علیه سلفنا من أهل القرون المشهود لهم بالخیریة على لسان الصادق المصدوق). آثار الإمام عبدالحمید بن بادیس(5/73). واتە: ئیسلام بریتییە لە پەڕاوەكەی خواو سوننەتی پێغەمبەر و،ئەوەش كە پێشینە چاكەكان لەسەری بووینە، ئەوانەی كەلەسەر زمانی پێغەمبەر شایەتی چاكەیان بۆ دراوە.

13- شێخ بەكر ئەبو زەیدیش(ڕەحمەتی خوای لێبێ‌)دەفەرمووێ‌: (كن سلفیا على الجادة، طریق السلف الصالح من الصحابة رضى الله عنهم، فمن بعدهم ممن قفا أثرهم فی جمیع أبواب الدین، من التوحید،والعبادات،ونحوها....). حلیة طالب العلم. واتە: تۆ كەسێكی(سەلەفی)بە لەسەر ڕێگە ڕاستەكە بڕۆ، ڕێگەی سەلەفی ساڵح.....).
          

صفحات سایت

پیچک