ماڵپه‌ری ئیسلام كورد
Rss
Logo
ADS
زاراوه‌كانی قیرائات

مه‌تنی تحفة الأطفال

ته‌فسیری قورئانی پیرۆز

شێوازی نوێژی پێغه‌مبه‌ر

ئامۆژگاری بۆ موسڵمانان

كاتی بانگه‌كان&بانكبێژان

24 كاتژمێر راسته‌وخۆ

ئاماری ماڵپه‌ر
میوانانی سه‌رهێل

ژماره‌ى سه‌ردانه‌كان

ڕاپرسی ماڵپه‌ر
ئایا تا ئێستا سوودت له‌ ماڵپه‌ری ئیسلام كورد بینیوه‌؟؟؟

ماڵپه‌ره‌ كۆنه‌كه‌مان
عه‌لمانیه‌ت بناسه‌
گێژاوی مه‌دخه‌لیزم
مێژووی انصار الاسلام
فیرعه‌ونی زه‌مان و قه‌یرانی...

 

 

 

ئه‌م بابه‌ته‌ بڵاوكراوه‌ته‌وه‌
له‌ به‌شی : مردن و رۆژی دوایی,

 

روونكردنه‌وه‌یه‌ك: ((ئایا ڕۆح له‌ كوێ وه‌ ده‌رده‌چێت؟))
به‌شی دووه‌م

((ڕوون كردنه‌وه‌یه‌ك))


وا دیاره‌ له‌م فه‌رمووده‌یه‌وه‌ ـ والله أعلم ـ كه‌ ئه‌م ئومه‌ته‌ باوه‌ڕدارو خراپه‌كارو دوو ڕووه‌كان سه‌رجه‌م به‌رپرسیار لێكردنى ناو گۆڕ ده‌كه‌ون جگه‌ له‌ كافرو ئومه‌ته‌كانى تر (54). كه‌واته‌ پرسیار كردن ته‌نها بۆ ئومه‌تى پێغه‌مبه‌ر  (صلی الله‌ علیه‌ وسلم) ده‌بێت (والله أعلم)، وه‌ به‌ڵگه‌ش بۆ ئه‌مه‌ فه‌رمووده‌كه‌ى زیده‌ (ڕه‌زای خوای لێبێت) كه‌ له‌ پێغه‌مبه‌ره‌وه‌(صلی الله‌ علیه‌ وسلم) ده‌یگێڕێته‌وه‌ وده‌فه‌رمووێت:(ان هژه اڵامه‌ تبتلى فى قبورها..)(55)واته‌: ئه‌م ئومه‌ته‌ تاقى ده‌كرێنه‌وه‌ له‌گۆڕه‌كانیاندا، وه‌ هه‌روه‌ها فه‌رمووده‌كه‌ى عائشه‌ (رضى الله عنها) له‌ پێغه‌مبه‌ره‌وه‌ (صلی الله‌ علیه‌ وسلم) ده‌فه‌رموێت : (وأما فتنة القبر فَبِـیَ تفتنون وعنی تُسألون ..)(56) . واته‌ : به‌ڵام لێپرسینه‌وه‌ى گۆڕ سه‌باره‌ت به‌ من 

تاقى ده‌كرێنه‌وه‌ و پرسیارتان لێ ده‌كرێت، وه‌ له‌به‌ر ئه‌وه‌یه‌ كه‌ پێغه‌مبه‌ر (صلی الله‌ علیه‌ وسلم) په‌ناى به‌ خوا ده‌گرت له‌ سزاى گۆڕ ، له‌ فه‌رمووده‌كه‌ى عروه‌دا(ڕه‌زای خوای لێبێت) كه‌ ده‌یگێڕێته‌وه‌ له‌ پێغه‌مبه‌ره‌وه‌(صلی الله‌ علیه‌ وسلم) ده‌فه‌رمووێت : (اللهم انى اعوذ بك من فتنة القبرو أعوذبك من عذاب القبر)(57). واته‌:(خوایه‌ په‌نا به‌ تۆ ده‌گرم له‌ تاقیكردنه‌وه‌ى ناو گۆڕوه‌ له‌ سزاى گۆڕ)  وه‌ له‌ ڕیوایه‌تێكى تردا ده‌فه‌رمووێت : ((وأعوذ بك من فتنة المحیا والممات ))(58) واته‌: خوایه‌ په‌نا به‌ تۆ ده‌گرم له‌ تاقى كردنه‌وه‌ى ژیان و مردن  ..


((ڕوون كردنه‌وه‌كه‌ ته‌واو بوو))


ده‌گه‌ڕێینه‌وه‌ بۆ فه‌رمووده‌كه‌ى (براء) : پێغه‌مبه‌ر (صلی الله‌ علیه‌ وسلم) ده‌فه‌رموێت:  له‌به‌ر ئه‌وه‌یه‌ كه‌ خواى گه‌وره‌ ده‌فه‌رموێت: ( یُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِینَ آَمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَفِی الْآَخِرَةِ وَیُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمِینَ وَیَفْعَلُ اللَّهُ مَا یَشَاءُ ) (إبراهیم :27) . واته‌: (خواى گه‌وره‌ باوه‌ڕداران دامه‌زراو ده‌كات به‌ ووته‌ى ڕاست و ڕه‌وا له‌ دنیاو قیامه‌تدا) . له‌ ڕیوایه‌تێكى تردا (فما یسأل عن شىء غیرها)(59) . واته‌ :  ئیتر پرسیارى سه‌باره‌ت به‌ هیچى تر لێ ناكرێت  . ((فینادى مناد من السماء : أَنْ صدق عبدی ، فافرشوه من الجنة ،و البسوه من الجنة ، وأروه منزله من الجنة))(60)  واته‌ : بانگ كارێك بانگ  ده‌كات له‌ ئاسمانه‌وه‌ : به‌نده‌كه‌م ڕاستى كرد بۆى ڕاخه‌ن له‌ فه‌رشى به‌هه‌شت وه‌ پۆشاكى به‌هه‌شتى به‌به‌ردا بكه‌ن و جێگه‌ى خۆى نیشان بده‌ن له‌ به‌هه‌شتدا ..((وافتحوا له بابا الى الجنة ، قال : فیأتیه من روحها وطیبها ، ویفسح له فی قبره مدَ بصره)).


وه‌ ده‌فه‌رموێت : ده‌رگایه‌كیش بۆ بخه‌نه‌ سه‌ر به‌هه‌شت ، وئیتر بۆنى خۆش و شنه‌ى باى به‌هه‌شتى پێ ده‌گات وه‌ گۆڕه‌كه‌شى بۆ فراوان ده‌كرێت تا چاو بڕ بكات ،وفى روایه‌ ((ثم یفسح له فی قبره سبعون ذراعا فی سبعین ذراعا ، وینور له فیه)(61) واته‌ : پاشان گۆره‌ِكه‌ى بۆ فراون ده‌كرێت حه‌فتا گه‌ز به‌ حه‌فتا گه‌ز وه‌ بۆى ڕووناك ده‌كرێته‌وه‌. ((كالقمر لیلة البدر))(62) . وه‌ك مانگ له‌ شه‌وى چوارده‌دا ((و یملأ علیه خضرة [و فی روایة : إن المؤمن فی قبره لفی روضة خضراء])).(63) واته‌:  وه‌ گۆڕه‌كه‌ى پڕ له‌ سه‌وزایى ده‌كرێت . له‌ ڕیوایه‌تێكى تردا : باوه‌ڕدار له‌ گۆڕكه‌یدا له‌ باخێكى سه‌وزدایه‌ ((إلى یوم یبعثون))(64) . واته‌ : تا ئه‌و ڕۆژه‌ى زیندوو ده‌كرێته‌وه‌ . (([ویأتیه] وفی روایة :[یتمثل له] رجل حسن الوجه حسن الثیاب طیب الریح فیقول: أبشر بالذى یسرك أبشر برضوان من الله وجنات فیها نعیم مقیم)) واته‌: پیاوێكى ڕوخسار جوان و پۆشاك جوان و بۆن خۆشى  نیشان ده‌درێت و دێت بۆلاى و پێى ده‌ڵێت : مژده‌ بێت به‌ لێ خۆش بوونى خوا وه‌  به‌هه‌شتێكى خۆش كه‌ نیعمه‌تانێكى نه‌بڕاوه‌ى تێدایه‌ ، ((فیقول له وأنت فبشرك الله بالخیر)) من انت ؟ فوجهك الوجه الذی یجیء بالخیر؟ فیقول أنا عملك الصالح ((فوالله ماعلمتك إلا كنت سریعأ فی طاعة الله بطیئأ فی معصیة الله، فجزاك الله خیرأ)) واته‌ : (ئا ئه‌مه‌ ئه‌و ڕۆژه‌یه‌ كه‌ په‌یمانت پێ درابوو، وه‌ بڕواداره‌كه‌ش پێى ده‌ڵێت ((تۆش خوا  مژده‌ى خێرو خۆشیت بداتێ)) تۆ كێیت ؟ ڕوخسارت ڕوخسارى یه‌كێكه‌ كه‌ چاكه‌ى پێ بێت؟  ئه‌ویش ده‌ڵێت : من كرده‌وه‌ چاكه‌كانى تۆم سویند به‌ خوا ئه‌وه‌نده‌ى من تۆم ناسى بێت زۆر خێرا بوویت له‌ چاكه‌ كردن و گوێڕایه‌ڵى خوادا و سست بوویت له‌ سه‌رپێچى كردنى خواى گه‌وره‌ دا ، خوا پاداشتى چاكه‌كانت بداته‌وه‌.


پاشان ده‌فه‌رمووێت : ((ثم یفتح له باب إلى النار ((فینظر إلیها یحطم بعضها بعضا))(65) واته‌: ئه‌و بڕواداره‌ ده‌رگایه‌كى بۆ دۆزه‌خ بۆ ده‌كرێته‌وه‌و  شوێنه‌ تایبه‌تیه‌كه‌ى  كه‌ بۆى ئاماده‌كراوه‌ نیشان ده‌درێت و ته‌ماشا ده‌كات چۆن ئاگره‌كان به‌ناویه‌كدا ده‌چن و كڵپه‌ ده‌سێنن ((وه‌ پێى ده‌وترێت ئائه‌وه‌ جێگه‌ى تۆ بوو له‌ دۆزه‌خ))(66) كه‌ بۆت دابین كرابوو) گه‌ر سه‌رپێچى خوات بكردایه‌ یاخود ((كافر بوویتایه‌)) (67).[ فیزداد غِبطةَ وسرورا ](68). واته‌ : بڕواداره‌كه‌ زیاتر خۆشحاڵ و كامه‌ران ده‌بێت كه‌ خواى گه‌وره‌ ئه‌و جێگه‌ ناخۆش و ناڕه‌حه‌ته‌ى لێ به‌ دوور خستووه‌ پاشان پێ ى ده‌وترێت :(( فإما إذا أمنت[ واطعت ربك وعصی عدوّك ] [ عصمك الله ورحمك فابدلك به بیتاً فی الجنة] (69)))(70). واته‌: به‌ڵام كه‌ بڕوادار بوویت  خواى گه‌وره‌ ڕه‌حمى پێ كردیت و تۆى پاراست و ئه‌و جێگه‌یه‌ى بۆ گۆڕیت به‌ خانوویه‌ك له‌ به‌هه‌شتدا )) ((فیراهما جمیعاً)) (71). واته‌: ((هه‌ردوو جێگه‌كه‌ به‌ چاوى خۆى ده‌یبینێت)) .


 ((ڕوون كردنه‌وه‌یه‌ك))


پێغه‌مبه‌ر(صلی الله‌ علیه‌ وسلم) ڕوونى كردۆته‌وه‌ كه‌ له‌ گۆڕدا به‌یانى و ئێواره‌ هه‌یه‌ وه‌ هه‌موو به‌یانى و ئیواره‌یه‌كیش موسوڵمان شوێنه‌كه‌ى خۆى ڕۆژى (2) جار نیشان ده‌درێت  ، وه‌ هه‌روه‌ها كافریش نیشانى ده‌درێت تاكو ڕۆژى قیامه‌ت وه‌كو ئیبن و عومه‌ر (ڕه‌زای خوای لێبێت) ده‌یگێڕێته‌وه‌ له‌ پێغه‌مبه‌ره‌وه‌ (صلی الله‌ علیه‌ وسلم) كه‌ ده‌فه‌رموێت : ((إن أحدكم إذا مات عرض علیه مقعده بالغداة والعشی ، إن كان من أهل الجنة فمن أهل جنة ، وإن كان من أهل النار فمن أهل النار یقال : هذا مقعدك حتى یبعثك الله إلیه یوم القیامة))(72) . واته‌ :  ئه‌گه‌ر یه‌كێك له‌ ئێوه‌ بمرێت ئه‌وا جێگه‌ى خۆى نیشان ده‌درێت به‌یانیان و ئێواران ئه‌گه‌ر له‌ ئه‌هلى به‌هه‌شت بێت جێى خۆى ده‌بینێت و پێ ده‌وترێت ئه‌وه‌ جێگه‌كه‌ته‌، وه‌ ئه‌گه‌ر دۆزه‌خى بێت به‌هه‌مان شێوه‌ پێى ده‌گوترێت ئه‌وه‌ جێگه‌كه‌ته‌ هه‌تا ئه‌وكاته‌ى خواى گه‌وره‌ تبارك وتعالى زیندوت ده‌كاته‌وه‌ وه‌ ده‌تنێرێته‌وه‌ ناوى).


((ڕوون كردنه‌وه‌كه‌ ته‌واو بوو))


 ده‌گه‌ڕێینه‌وه‌ى بۆ فه‌رمووده‌كه‌ى (براء ) له‌ ڕیوایه‌تێكى تردا به‌ بڕواداره‌كه‌ ده‌وترى ((هذا مقعدك وما اعد الله لك فیها)) واته‌ : ئا ئه‌وه‌ جێگه‌كه‌ى تۆیه‌و ئه‌وانه‌ى خوا بۆى ئاماده‌كردوویت تیایدا.((فینظر الى زهرتها وما فیها))(73) واته‌: ته‌ماشاى جوانى و ڕازاوه‌ى ئه‌و جێگه‌یه‌ و ئه‌وه‌ى تیایدایه‌ ده‌كات ((فیریدان ینهض الیه))(74).واته‌:  له‌ خۆشى ئه‌و جێگه‌ى  كه‌ نیشانى دراوه‌ ده‌یه‌وێت هه‌ستێت و بۆلاى بڕوات .((فیزداد غبطة وسرورا))(75) واته‌: زیاترخۆشحاڵ و كامه‌ران ده‌بێت به‌ته‌ماشاكردنى ئه‌و جێگه‌یه‌ى خۆى كه‌  خواى گه‌وره‌ بۆى ئاماده‌ كردووه‌ له‌ ڕیوایه‌تێكدا. (كاتێك  كه‌ ئه‌و جێگه‌یه‌ى خۆى ده‌یبینێت له‌ به‌هه‌شت دا ده‌ڵێت : ((ربی عجل قیام الساعة كی أرجع إلى أهلی)) . واته‌: ( خواى گه‌وره‌ قیامه‌ت زوو بهێنه‌ره‌ پێش تاكو بگه‌ڕێمه‌وه‌ ناو خێزان و ماڵى خۆم) ئه‌و موسڵمانه‌ ده‌بینێت كه‌ ئه‌و گۆڕه‌ى چه‌نده‌ فراوان كراوه‌ وه‌ بۆى كراوه‌ به‌ باخچه‌یه‌ك له‌ باخچه‌كانى به‌هه‌شت)(76). وه‌ له‌ ڕوایه‌تێكدا (( دعونی حتى أذهب فأُبشِرَ أهلی)) ده‌فه‌رموێت : (لێم گه‌ڕێن تا بگه‌ڕێمه‌وه‌ لاى كه‌س و خێزانم تا مژده‌یان بده‌مێ به‌ڵام پێى ده‌وترێت بێ ده‌نگ و هێواش و ئارام به‌)(77).


 له‌ ڕیوایه‌تێكى تردا پێ ى ده‌وترێت : ((على الیقین كنت و علیه مت وعلیه تُبعثُ إن شاء الله)) واته‌ : (تۆ له‌ سه‌ر بیرو  باوه‌ڕى چه‌سپاو بویت دوور له‌ گومان بووى له‌ ژیانى خۆت دا ، له‌  سه‌ر ئه‌وه‌ش مردیت وه‌ هه‌ر له‌ سه‌ر ئه‌و بیرو باوه‌ڕى خۆت زیندو ده‌كرێیته‌وه‌ إن شاء الله)(78). وه‌ له‌ ڕوایه‌تێكدا (پاشان پێ ى ده‌وترێت به‌ ئارام به‌و بنوو ، ئینجا ده‌خه‌وێت وه‌كو خه‌وى یه‌كه‌م شه‌وى زاوایه‌ك [كه‌ یه‌كه‌م جار بخه‌وێت له‌ ماڵى خۆیدا  چه‌نده‌ خه‌وێكى خۆش و به‌ ئارامه‌ و حه‌وانه‌وه‌یه‌. واته‌: چاكترین هه‌ڵساندن هه‌ڵى ده‌سێنێت له‌ خه‌و ] تا  ئه‌و كاته‌ خواى گه‌وره‌ زیندووى ده‌كاته‌وه‌ له‌و جێگه‌یه‌وه‌ )(79)، [كه‌واته‌ هه‌ر كه‌س له‌ كوێدا بنێژرێت هه‌ر له‌ وێدا زیندوو ده‌كرێته‌وه‌و به‌ره‌و مه‌حشه‌ر ده‌برێت (والله أعلم)]. له‌ ڕیوایه‌تێكى تردا ده‌فه‌رموێت: ((ویعاد الجسد لما بدأ منه فتجعل نسمته فى النسم الطیب ،. وهى طیر أخضر یعلق فى شجر الجنة))(80) واته‌ : لاشه‌كه‌ى ده‌گه‌ڕێنرێته‌وه‌ بۆ ئه‌وه‌ى یه‌كه‌مین جار  لێ ى درووست كراوه‌ كه‌ خۆڵه‌ ، وه‌ ڕۆحه‌كه‌ى ده‌كرێته‌ ناو ڕۆحى پاك ئه‌ویش باڵنده‌یه‌كى سه‌وزه‌ كه‌ چڵاوچڵ ده‌كات به‌سه‌ر دره‌خته‌كانى به‌هه‌شته‌وه‌ .كه‌واته‌ لاشه‌ى هه‌موو كه‌سێك ده‌ڕزێت و ده‌بێت به‌خۆڵ جگه‌ له‌ لاشه‌ى نێراوانى خوا(علیهم الصلاة والسلام ) وه‌ك پێغه‌مبه‌ر (صلی الله‌ علیه‌ وسلم) ده‌فه‌رموێت: (( إنَّ الله حرّم على الأرض أن تأكل أجساد الأنبیاء ))(81) . واته‌: خواى گه‌وره‌ حه‌رامى كردوه‌ له‌سه‌ر زه‌وى كه‌ جه‌سته‌و لاشه‌ى پێغه‌مبه‌ران بخوات. (واته‌: ئه‌وان لاشه‌كانیان وه‌ك خۆى ده‌مێنێته‌وه‌ له‌ گۆڕدا)، وه‌ هه‌روه‌ها لاشه‌ى هه‌ندێك له‌ شه‌هیدانیش ناڕزێت ، له‌وانه‌ شه‌هیده‌ به‌ڕێزه‌كانى ئوحود: جابر(ڕه‌زای خوای لێبێت) باسى شه‌هیدبوونى (عبدالله )ى باوكى ده‌كات له‌ جه‌نگى ئوحودا ، و هه‌ڵدانه‌وه‌ى گۆڕكه‌ى له‌ دواى (46) ساڵ ده‌فه‌رموێت :


" رأیتُ أبی فی حفرته حین حُضر [ بعد ست وأربعین سنة] كأنه نائم وماتغیر من حاله قلیلٌ ولا كثیر"(82) . واته‌: باوكم بینى له‌ گۆڕكه‌یدا دواى چل وشه‌ش ساڵ له‌ ناشتنى وه‌ك خه‌وتوو وابو هیچ شوێنێكى لاشه‌ى تێك نه‌چووبوو.


ئیمامى (مجاهد) (رحمه الله ) ده‌فه‌رموێت :" المؤذنون أطول الناس أعناقا ولایدودون فی قبورهم " (83) واته‌: بانگ بێژه‌كان گه‌ردن به‌رزترینكه‌سانن له‌ (قیامه‌تدا) وه‌ له‌ گۆڕه‌كانیاندا كرم تێیاننادات و لاشه‌یان ناڕزێت.


سه‌رچاوه‌

(1) أخرجه: النسائی فی ((السنن)) (1/261)، وأحمد فی ((المسند)) (1/273) رقم (2412) وقال محققه الارناوؤط: حدیث حسن ، وصححه الشیخ الألبانی فی ((صحیح سنن  النسائی)) (1739)،  وفی ((صحیح الجامع)) (193)،  وفی ((السلسلة الصحیحة)) (1632) ، وفی ((مختصر الشمائل المحمدیة)) (279) .


(2) أخرجه: الطبرانی فی ((المعجم الكبیر)) (10417)، وقال الهیثمی فی ((مجمع الزوائد)) (2/323) رواه الطبرانی و إسناده حسن .


(3) أخرجه: الترمذی فی ((السنن)) (982) وقال : حدیث حسن ،والنسائی فی ((السنن الكبرى)) (1955) ، والحاكم فی ((المستدرك)) (1/161)، وصححه و إبن حبان فی ((الصحیح)) (3011) وقال محققه إسناده صحیح على شرط البخاری،  واحمد فی ((المسند)) (5/350) ، وإبن ماجة فی ((السنن)) (1452) وصححه الشیخ الألبانی فی ((صحیح سنن النسائی)) (1725) ، وفی :((صحیح السنن إبن ماجة)) (1188) وفی ((المشكاة)) (1610)، و فی ((صحیح سنن الترمذی)) (784) .


(4) البغوی فی ((شرح السنة)) (5/297) ، وفی روایة عن ابن مسعود (ڕه‌زای خوای لێبێت) قال : (( موت المؤمن عرق الجبین ، إنَّ المؤمن تبقى خطایا من خطایاه یجازى بها عند الموت فیعرق من ذلك جبینهُ)) . أخرجه: أحمد بن منیع و مسدد باسناد صحیح – كما قال البوصیرى فی ((اتحاف الخیرة المهرة)) (2517،2519).


(5) أخرجه :أحمد فی ((المسند)) (6/297) ،ومسلم فی ((الصحیح)) (2127) ،وإبن ماجة فی ((السنن)) (1454)، والبیهقی فی ((الكبرى)) (3/334) ، وصححه الشیخ الألبانی فی ((صحیح سنن إبن ماجة)) (1189) ، وانظر : ((المسند المستخرج)) (2061) .


(6) فی روایة : أحمد فی ((المسند)) (4/278).


(7) أخرجه:أحمد (24905) وقال محققه:اسناده صحیح على شرطهما، وصححه أیضاً ابن كثیر فی ((البدایة))(5/241).


(8) أخرجه : النسائی فی ((السنن)) (4/8) ، والحاكم فی (( المستدرك )) (1/352)  وصححه ووافقه الذهبی ، وصححه الشیخ الألبانی فی (صحیح سنن النسائی) (1729) ، وفی ((السلسلة الصحیحة)) (1309) .


(9) فی روایة : الطیالیسى فی ((المسند)) (753)) .


(10) أخرجه : الحاكم فی ((المستدرك)) (1/353) وصححه ، وإبن حبان فی ((الصحیح)) (3013)، وقال محققه الأرناوؤط: إسناده صحیح على شرطهما.


(11) ئةوةى كة دةلَیَن بة ناوى دایكى یةوة بانطى دةكةن هةلَةیةو رِاست نى یة ئةمة فلآنى كورِى فلآنة.


(12) وفی روایة : إبن حبان فی ((الصحیح)) (3013).


(13) وفی روایة : إبن حبان فی ((الصحیح)) (3014) وقال محققة الأرناوؤط إسنادة صحیح .


(14) فی روایة : إبن حبان فی ((الصحیح)) (3013)) .


(15)  أخرجه : الحاكم فی ((المستدرك)) (1/352) ، وإبن حبان فی ((الصحیح)) (3014) وقال محققة الشیخ الأرناوؤط : إسناده صحیح . 


(16)  إخرجه : إحمد (4/295) ، وقال الهیثمی فی ((مجمع الزوائد)) (3/46) و رجال أحمد رجال الصحیح.


(17)  أخرجه : إبن ماجه فی ((السنن)) (4262) ، وصححه الشیخ الألبانی فی ((صحیح سنن إبن ماجه)) (3437) ، وفی (مادل علیه القرآن) (ص :44) ، وفی ((المشكاة)) (1637) .



كتێبی: مردن و ژیانى ناو گۆڕ له‌ قورئان و فه‌رمووده‌ صه‌حیحه‌كاندا
          

صفحات سایت

پیچک

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو